U bent hier: Home / NIEUWS / Onze werken reizen

ONZE WERKEN REIZEN

Regelmatig worden de werken van het Museum van Elsene uitgeleend voor andere prestigieuze tentoonstellingen.

Terwijl de deuren van het Museum van Elsene nog even gesloten blijven, genieten onze werken van de mogelijkheid om in België en in Europa op reis te gaan.

Waar kan je onze werken momenteel vinden?

FRA BOCH TIL MAGRITTE (FROM BOCH TO MAGRITTE)

Waar? Kunstmuseum Brandts (Odense, Denemarken)
Vanaf 10.02.2024 tot 01.09.2024

De tentoonstelling Belgian Art From Boch to Magritte biedt een uitgebreid overzicht van de geschiedenis van de Belgische kunst, van vergeten vrouwelijke kunstenaars van het Realisme en het Impressionisme zoals Juliette Wytsman en Anna Boch, tot het wereldberoemde Belgische Surrealisme met kunstenaars als René Magritte en Jane Graverol.

De tentoonstelling toont ook enkele van de meest vooraanstaande hedendaagse Belgische kunstenaars die, in dialoog met moderne kunst, focussen op de spanningen en donkerdere hoofdstukken van de Belgische geschiedenis.

Meer info op brandts.dk

Anna Boch, Dunes au soleil, 1903 - Collectie Museumm Van Elsene